Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dziwne zachowanie sprzęgła/skrzyni.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dziwne zachowanie sprzęgła/skrzyni.

    Ja już na wakacjach więc warto dodać ostatni mod zrobiony tuż przed wyjazdem - na tylnie szyby wleciała folia LLumar ATC15 (przepuszczalność światła 19%, redukcja energii słonecznej 55%). Folia zakładana we Wrocławiu w certyfikowanym zakładzie > TUTAJ <, montaż zajął 3h i muszę powiedzieć że różnica na + po przejechaniu w trasie pierwszych 500km jest ogromna i każdemu kto się zastanawia polecam.

    Co zrobione:
    -przyciemnianie szyb folią LLumar ATC15 - 08.06.2016r.

    Efekty przyciemniania poniżej


    I tu


    Na promie w Świnoujściu (na dachu rower oraz deska do kite)


    W kolejce na prom po pokonaniu w 5h trasy S3


    Spalanie z ze sprzętem na dachu w normie (przejechane z Wrocławia 471km, zasięg jeszcze 520km)

  • #2
    Dziwne zachowanie sprzęgła/skrzyni.

    Kilka razy zaobserwowalem niepokojace zachowanie albo skrzyni albo sprzegla. Sprawa wyglada nastepujaco. Na biegach 1,2,3,4,6 jest wszystko ok. Przy przelaczaniu biegu z 4 na 5 po calkowitym puszczeniu sprzegla i dodaniu gazu mam wrazenie ze sprzeglo sie slizga/przeciaga. Dzieje sie tak nie zawsze a jesli sie trafia to musi byc spelniony warunek taki ze autko na 4 biegu podciagam do ponad 4 tys obrotow. Jesli jade spokojniej tego slizgania nie ma. Czy to moze byc cos ze sprzeglem lub skrzynia?

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez BAss25
      Czy to moze byc cos ze sprzeglem lub skrzynia?
      jak dla mnie to sprzęgło
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz


      • #4
        Przy 2 tys przebiegu?????

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez BAss25
          Przy 2 tys przebiegu?????
          Tak to możliwe bo sprzęgła w O3 1.4 TSI są wadliwe. Nie wiem czy też w innych wersjach silnikowych.
          Moja O3 już trzeci dzień stoi w ASO na wymianie sprzęgła na gwarancji.
          Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
          http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

          Komentarz


          • #6
            A jakie miales objawy tego zepsutego sprzegla? Jaki masz przebieg?

            Komentarz


            • #7
              Zaczęło się od około 3 tyś, dziwne odgłosy jakby terkotanie tylko na zimnym silniku i po wciśnięciu sprzęgła, oraz po rozgrzaniu silnika cichło.

              No i od początku problemy z wrzuceniem wstecznego.
              Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
              http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

              Komentarz


              • #8
                U mnie biegi wchodza super, nigdy nie mialem z tym problemu. Ogolnie zadnych odglosow ani innych problemow niz to co opisalem wczesniej.

                Komentarz


                • #9
                  Udało Ci się coś ustalić od czasu napisania Twojego postu?

                  Twój problem dotyczy "ślizgania" przy całkowicie wyciśniętym pedale sprzęgła

                  przyznam, że nie wyobrażam sobie jak można "wyczuć" to zjawisko
                  (noga jest zdjęta z pedału sprzęgła - więc jak to "wypróbkować") - a temat sprzęgła mnie ciekawi szerzej! (nie chcę otwierać nowego wątku)

                  U mnie sprzęgło zdaje się działać bez zarzutów - ale, zwłaszcza na początku używania auta
                  (dotyczy to wyłącznie ruszania) miałem wrażenie, że .... no właśnie jak to ująć ... że jakby "przeskakiwało" (???) sprzęgło.

                  W ASO mi wyjaśniono, że sprzęgła w O3 ponoć łapią bardzo "wysoko", tzn. powyżej połowy wyciśniętego pedału sprzęgła (innymi słowy dopiero np. przy 1/3 wciśnięcia)

                  -- u Was też tak jest ?

                  -- u mnie wychodzi w ok 1/2 więc ponoć bardzo "nisko" sprzęgło łapie jak na O3(???).

                  Też mnie zastanawia dopuszczalny margines błędów, jakie można rzadko przez nie uwagę popełnić
                  przy użytkowaniu sprzęgła bez jego uszkodzenia (dotyczy to ruszania): np. klasyczny błąd: nie zwolni się do końca pedału sprzęgła a doda trochę więcej gazu

                  Padło hasło, że sprzęgła są "słabe" w O3-- jak z nimi faktycznie jest?

                  Komentarz


                  • #10
                    U mnie po zakupie auta sprzęgło też dosyć wysoko łapało. Mam wrażenie, że obecnie moment zasprzęglania jest niżej (i dobrze, bo precyzyjniej mi nim operować, niż przy prawie podniesionej nodze).
                    Samo sprzęgło, w moim odczuciu, pracuje raz bardziej miękko, raz bardziej twardo. Oba warianty "akceptowalne".
                    Terkotanie przy zimnym aucie występuje.
                    W ASO powiedziano mi, że obecnie nie ma akcji wymiany sprzęgieł dla 1.4 TSI, była taka akcja dla innych silników, ale wycofano się z niej - brak istotnej poprawy.

                    Komentarz


                    • #11
                      W ostatnim czasie nie zaobserwowalem tego zjawiska. Bylem w ASO usterki nie stwierdzono. Zostalo odnotowane w razie pozniejszej usterki zeby nie mowili ze nie zglaszalem

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Łabik
                        Zamieszczone przez BAss25
                        Przy 2 tys przebiegu?????
                        Tak to możliwe bo sprzęgła w O3 1.4 TSI są wadliwe. Nie wiem czy też w innych wersjach silnikowych. Moja O3 już trzeci dzień stoi w ASO na wymianie sprzęgła na gwarancji.
                        Możesz podpowiedzieć, które ASO w CB jest skore do takich napraw gwarancyjnych :?:

                        Komentarz


                        • #13
                          To ja się podepnę pod temat. Posiadam O3 od ok. miesiąca, i zdarzyło mi się chyba ze 2 razy,że miałem problem z wykleszczeniem wstecznego biegu, wydawało się, jakby miał już tam zostać. Też tak czasem macie?

                          Komentarz


                          • #14
                            Zdecydowanie nie :roll:

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam, moja OIII z silnikiem 1.4 CHPA przebieg 57Mm i problem ze sprzęgłem objawia się w ten sposób, że od odbioru z salonu działa ~ w połowie, a od około 54 Mm na rozgrzanym silniku coraz częściej sprzęgło działa już po pokonaniu centymetra od podłogi, ale raz reaguje prawidłowo, a raz bardzo blisko podłogi.

                              Jakieś pomysły?

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X